top of page
Foto van schrijverDavid

Casy Study: Het Belang van SEO en Hoe WWW me hierin ondersteunt

Bijgewerkt op: 16 sep.

Mensen gebruiken zoekmachines zoals Google dagelijks om informatie op te zoeken, producten te vinden en diensten te vergelijken. Het is daarom van groot belang dat jouw bedrijf gevonden wordt in de zoekresultaten van deze zoekmachines. Dit is waar SEO (zoekmachineoptimalisatie) in het spel komt.


Eerst enkele cijfers: Google heeft 92% van het marktaandeel vanaf juli 2019.

  • Google verwerkt meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag.

  • Het meest gezochte woord? Youtube.

  • 84% van de gebruikers gebruikt Google 3 keer per dag of vaker.

  • 90% van de gebruikers klikt op de eerste paar resultaten in Google.

  • 28,5% van de gebruikers klikt op het eerste organisch resultaat.

  • 23% van alle websitebezoeken start in een zoekmachine.

SEO helpt jouw website hoger te scoren in de zoekresultaten. Wanneer jouw website op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnt, vergroot je de zichtbaarheid. Mensen hebben de neiging om te klikken op de websites die bovenaan de lijst staan, omdat ze die als betrouwbaarder en relevanter beschouwen.


Sinds mei 2022 heb ik geprobeerd om met mijn blog over het Fantasy Football spel Sorare een zo hoog mogelijke positie in Google te behalen. Het is een langdurig proces geweest, met ups en downs en veel leermomenten. We hebben hard gewerkt aan het implementeren van een effectieve SEO-strategie om de positie van onze website te verbeteren en meer organisch verkeer te genereren. Gedurende dit proces heb ik samengewerkt met Tom van White Whale Webdesign, die de ideale partner bleek te zijn. Hieronder vind je enkele statistieken die laten zien hoe deze samenwerking vruchten heeft afgeworpen.

De blauwe curve toont het aantal keer er iemand op de website heeft geklikt in Google. De paarse toont aan wanneer de website werd getoond als resultaat. Voor bepaalde zoekresultaten is de blog nu een toonaangevend medium in zijn nichemarkt.

Google Analytics SEO Screenshot

De strategie voor mijn blog omvatte een grondige keyword analyse, metadata optimalisatie, linkbuilding, samenwerkingen met andere content creators, analyse en monitoring, en uiteraard steeds de nadruk op het maken van hoogwaardige content, gericht op de lezers. En de volgende stappen in de strategie zijn al gepland.

Comentarios


bottom of page